EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dilluns, 30 d’agost del 2010

MÀRIUS TORRES


Aquesta és l'aportació de "El cau de Calpurni" a la commemoració del centenari del naixement de Màrius Torres. És un "videopoema" fet per mi sobre el poema "Molt lluny d'aquí".

MOLT LLUNY D’AQUÍ

Sé una ciutat, molt lluny d’aquí, dolça i secreta,
on els anys d’alegria són breus com una nit;
on el sol és feliç, el vent és un poeta,
i la boira és fidel com el meu esperit.

L’Orient hi deixà la seva sang de roses,
la mitja lluna càlida del seu minvant etern
i, enllà d’un gran silenci de persianes closes,
un riu profund que corre per una nit d’hivern.

Als seus vells carrerons, plens de fervor, arriba
jo no sé de quins segles un gris d’amor i encens;
el so de les campanes hi té una ànima viva
i el seu batec és lliure com el del cor dels nens.

Allí, més bells encara que els parcs en primavera,
els camps humils i alegres s’obren al capaltard;
en el seu gran repòs l’ànima es fa lleugera
com enmig de la vasta paciència del mar.

Res no crida el meu cor amb més tendresa, ara,
que aquells camins fondals de xops i de canyars.
El seu record fa un ròssec de recança al meu pas;
torna a la meva espatlla la mà greu del meu pare.

8 han deixat la seua empremta:

Joana ha dit...

Moltes gràcies!!!
ha estat un plaer veure i escoltar el teu videopoema.
M'agrada molt Màrieus Torres, sempre tinc els seus poemes a la meua tauleta de nit.
Has fet una adapatació molt bonica.

novesflors ha dit...

Veritablement preciós. Un homenatge personalíssim, sens dubte.

Cèlia ha dit...

Molt bé el videopoema, m'ha encantat!

kweilan ha dit...

Has triat el mateix poema que jo i és que m'agrada tant això de "i la boira és fidel com el meu esperit..."

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Felicitats pel videopoema! Posar veu als poemes és una molt bona manera de mostrar-los i recordar-los.

Gràcies per afegir-te a l'homenatge!

zel ha dit...

Un altre al sac, molt ben triat!
No hem coincidit, de moment, en porto més de 20 llegits i encara ningú ha triat el que jo... Bonic!

Nat ha dit...

Molt maca la presentació, et felicito i de nou un altre poema molt ben triat. Gràcies :)

Carme Rosanas ha dit...

Ei! Que jo havia vingut, vaig veure el vídeo, vaig intentar deixar un comentari... i alguna pífia deuria fer perquè no ha quedat, a vegades me'n vaig massa ràpid i estronco la pujada del comentari... però em va agradar molt el vídeo-poema

Publica un comentari a l'entrada