EMPREMTES

Tota tu, perfil de poesia, lluites contra el buit amb la paraula plena. Qui escolta? Qui et demana? Ets tu sola en la nit dels poetes. OLGA XIRINACS

dijous, 21 de maig del 2020

[I SAPS, DEFINITIVAMENT,...]

(Imatge no identificada presa de la xarxa)
I saps, definitivament, que més enllà de la solitud
i més ençà de l'home i l'avenir
tot es crema en una pira bastida per la vida
i engendrada per la vida
                    i on tot es troba sempre altra vegada.
Endevines, caminant furtiu entre el bosc crepuscular
de l'home,
               que hi ha quelcom entre la fageda rogenca,
quelcom que s'emmiralla i a tothora retorna,
que ho és tot
                 —o res.
I tu, arquer altiu de la història,
el reconeixes en cada pedra, en cada brancatge,
en cada respiració amb què les hores fan teu el fosc gest
del món,
             l'inesborrable i incandescent rostre
del sobreviure.
                       I, llavors, esdevenen teus
aquestos signes giratoris que, calladament, ens fan humans
i permeten mantindre'ns dempeus mentre,
al bell mig del cor calcinat d'aquesta ciutat
                                                     mesella i oblidada,
l'aurora i el desencís ens aboleixen els llavis i
                                                             els esguards
i habiten el cos dels mots on ja per sempre
et refugies,
                 t'esperes, et respires,
i t'escrius.

Manel Garcia Grau
Llibre de les figuracions
Edicions Alfons el Magnànim, 1993
Més sobre l'autor, ací

3 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

Les paraules t'esperen i quan arribes et permeten respirar-te i escriure't...Cada paraula refugi et farà ser poeta!
Bon vespre, Jesús.

Olga Xirinacs ha dit...

Escrivim i escrivim, i arriba un moment a la nostra vida que "ens" escrivim. Cosa que ja he fet últimament. I em fa l'efecte que no ens deixaríem d'escriure mai. Una abraçada, Jesús.

Calpurni ha dit...

I la paraula és la vida, sí.
Gràcies, M. Roser i Olga pels comentaris.
Salut i poesia!

Publica un comentari a l'entrada