EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dimarts, 23 de febrer del 2021

POEMA AMB DATA CXIV: AVUI ÉS 23 DE FEBRER

(Imatge no identificada presa de la xarxa)

AVUI ÉS 23 DE FEBRER

 

La mateixa nit del cop d’estat del 23F,

dos alumnes del meu institut, membres d’un partit d’extrema dreta,

havien anat a la caserna de la Guàrdia Civil de Tarragona

per demanar armes i sumar-se a la rebel·lió... però no els van fer cas.

Eren els alumnes els quals al dia següent em deien, fent broma,

que el meu nom apareixia al seu llistat de rojos per afusellar.

Jo, també fent broma, li vaig recordar a un d’ells

la piga meravellosa que la seva noia tenia a l’entrecuix.

 



Juan López-Carrillo

Poemes amb ous ferrats

Editorial Meteora, 2020 

Més sobre l'autor, ací i ací

2 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

Un aniversari ben penós...Jo recordo que en aquell moment estava fent un curset de socorrisme a Sant Joan de Deu, vam quedar tots ben astorats!!!
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

Així ens va passar a molts. Jo estava a la facultat i pel meu poble passaren els tancs cap a valència. Ben trist tot.
Gràcies pel comentari.
Salut i poesia!

Publica un comentari a l'entrada