EMPREMTES

El poema es algo que murmura muy bajito, y hace falta silencio para poder oírlo.CHANTAL MAILLARD

dimecres, 22 de juny del 2022

IMAGES À LA SAUVETTE


Images à la sauvette

[Henri Cartier-Bresson, 1908-2004]

 

No hi ha res en aquest món

que no tingui un instant decisiu.

Cardenal de Retz

 

Vas pressentir sempre el moment;

la mil·lèsima fracció de segon

en què el geni i l’olfacte es confabulen.

Premies el disparador contra el silenci,

per això als teus retrats palpita

un impuls fosc, una pulsió de vida

obscura i tràgica, un convuls equilibri.

 

Deies que una bona fotografia

havia de fer-se amb els ulls i el cap i el cor,

i que era bo deixar que fossin les imatges

les que busquessin l’objectiu

igual que un animal cerca la mà

que l’alimenta. Les teves lents

han congelat una part grisa de la història.

 

En blanc i negre vas brunyir

de llum viva totes les teves fotos.

La “Sèrie índia” sintetitza

l’instant revelador

en què l’invisible se’ns concreta

i la mirada és com la fulla d’una daga.

 

Un dia vas deixar de retratar:

“Ja no faig fotografies”, repeties

com si t’habités un dens pòsit de nostàlgia

i en cada imatge retrobessis

algun fragment inèdit i brutal

de la part més ferotge del teu segle.

 

“Ja no faig fotografies. Als carrers no.”

Com si els records se’t regiressin

i t’inquietés aquella forma de memòria

feta de trossos de paper.

Tota aquella memòria de voyeur.

 

L’obsessió per una imatge robada:

 

                     “Hi ha massa llum,

                                           ja no faig fotografies.”


Àngels Marzo

El rastre nival

Pagès Editors, 2022

Més sobre l'autora, ací

2 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

M'agra això que una bona fotografia s'ha de fer amb els ulls, el cap i el cor...A mi m'agraden molt les fotos amb blanc i negre, tenen un deix de nostàlgia!!!
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

Realment, les fotografies tenen origen als ulls.
Gràcies pel comentari.
Salut i poesia!

Publica un comentari a l'entrada