EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dijous, 11 de juny del 2020

NADIR

(Els gira-sols de Vincent Vang Gogh - Neue Pinakothek, Munic)
NADIR

Pintor del cel i les estrelles,
Van Gogh va escriure al seu germà:
«És meu, en certa forma,
el gira-sol».
Miro el cel i els meus versos:
els reconec i sempre
se m’escapen.
Vull dir que no tinc res,
em tenen, si de cas.
En certa forma jo sóc seu.
Dels gira-sols.

Jaume Subirana
La hac
Edicions 62, 2020
Més sobre l'autor, ací

4 han deixat la seua empremta:

Helena Bonals ha dit...

En darrer terme, el poema no l'entén ni el seu autor. Un poema que es gira cap al poeta, que parla amb ell mateix.

Calpurni ha dit...

En certa manera, els poemes ens parlen.
Gràcies, Helena, Pel comentari.
Salut i poesia!

M. Roser ha dit...

M'agrada el poema, els gira-sols són seus perquè els seus versos quan se li escapen cel amunt, prenen forma d'estrelles...Però ell també és dels gira-sols, perquè quan els seus versos se li escapen , no pot evitar que es transformin en aquesta preciosa flor!
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

A mi també m'agraden els gira-sols.
Gràcies pel comentari.
Salut i poesia!

Publica un comentari a l'entrada