EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dilluns, 19 de juliol del 2021

MUSEUS

(Edward Hopper - Noctàmbuls) 

MUSEUS


Sempren m’ha fatigat i avorrit

mirar retaules procedents d’esglésies,

quadres representant escenes bíbliques,

monarques a cavall, vestits luxosos

on el pintor es llueix a cada plec,

ben coberta la bèstia. M’atrauen les pintures

on puc mirar els homes i les dones,

moltes vegades pobres, en els seus propis mons

d’interiors tranquils, fent feina o descansant.

Comprensius i cruels, m’alliberen els Brueghel,

la claredat gelada dels flamencs.

El desordre educat dels impressionistes,

i les escasses dones, ombrívoles i tristes,

que va pintar Nonell.

La soledat de Hopper, de Balthus i de Freud,

de Paula Rego i Bacon.

Potser no els veuré més, però són dintre meu,

talment la roba blanca plegada dins l’armari.


Joan Margarit

Animal de bosc

Edicions 62, 2021

Més sobre l'autor, ací

2 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

A mi també m'avorreixen els museus, només m'agraden els de pintures..."El desordre educat dels impressionistes, la llum de Sorolla...
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

A mi sí m'agraden tots tipus de museus, en això no coincidim.
Gràcies pel comentari.
Salut i poesia!

Publica un comentari a l'entrada