EMPREMTES

El buen poema no interpreta el mundo, le añade algo nuevo. ADA SALAS

dimecres, 4 de gener de 2017

CAPELLA REIAL A GRANADA

(Imatge no identificada presa de la xarxa)
CAPELLA REIAL A GRANADA

Les figures jacents de Juana la Loca 
i Felipe el Hermoso, feixugues pel son 
al cadafal de carrara esculpit per Ordóñez 
el 1520, catorze anys 
després de la desavinent mort del rei, 
trenta-cinc abans de la fi patètica de la reina. 

Els dits d'ell preguen mentre acaricien l'espasa, 
símbol d'una ambició grollera i implacable; 
les mans d'ella preguen mentre aferren el ceptre, 
la seva darrera i feble pretensió de dignitat. 

I, tanmateix, una mirada més atenta revela 
la passió de l'artista per la veritat oculta: 
aquestes marmòries efígies de marit i muller 
giren el cap mirant en direccions oposades. 
Ell menysprea la dona amb qui es casà per raons d'estat 
mentre ella ignora l'home que assassinà 
a poc a poc l'amor esbalaït que li duia. 
Un gest privat en pedra pública.


Sam Abrams
6 poemes
Aula de poesia de la Facultat de Filologia de València, 2003
Més sobre l'autor, ací

2 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

Que trist, que el desamor quedi gravat en pedra per a la posteritat...
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

Així va ser.
Gràcies pel comentari.
Salut i poesia.

Publica un comentari a l'entrada