EMPREMTES

Tota tu, perfil de poesia, lluites contra el buit amb la paraula plena. Qui escolta? Qui et demana? Ets tu sola en la nit dels poetes. OLGA XIRINACS

dissabte, 29 de maig del 2021

[COM UN DELIRI,...]

(Imatge pròpia)


 Sóc un home sol,

un sol infern.

SALVATORE QUASIMODO

Com un deliri,

com una estranya contorsió,

com un tràgic pantaix

ens creix l'infern a dintre

massa vegades.


Em llançaria llavors

per finestrals enormes,

els cabells esbandits,

la mà segura,

i correria per camps inconeguts,

i entorn de l'illa,

i en amagats racons

dansaria tot sol,

i cantaria alegre

en les coves antigues.


Pere Gomila

Regió afòtica

Ed. Moll, 1978

Més sobre l'autor, ací i ací

2 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

No vull pas pensar-ho això que ens creix l'infern, i si a sobre ens llancem per finestrals, ja no tindrem esma per còrrer cantar o dansar.
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

Llançar-se pel finestral, l'últim!
Gràcies pel comentari.
Salut i poesia!

Publica un comentari a l'entrada