EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dissabte, 6 de maig del 2023

TOTA LA VERITAT SOBRE L'AMOR

(Imatge no identificada presa de la xarxa)

Tota la veritat sobre l’amor


Oh tell me the truth about love
W. H. Auden


Era el meu país. I quan me n’anava a l’estranger

 explicava geografia amb una fotografia seua.

 I deia als altres: jo vinc d’ací, i tot això em pertany.

 Era la fermesa dels aiguamolls

 i de les mestres que han mantingut obertes les escoles,

 aquelles que ens ensenyaren a llegir per aprendre a sospitar.

 Era el marbre i era la meua pista d’aterratge.

 Era el meu Cadillac descapotable

 i era el vent del meu Cadillac descapotable.

 Era la meua estrella de rock en un estadi pleníssim.

 Dels viatges, era sempre el meu retorn.

 Li hauria d’haver dit tota la veritat sobre l’amor?

 

Àngels Gregori

Jazz

Edicions Proa, 2023

Més sobre l'autora, ací  

 

1 han deixat la seua empremta:

Helena Bonals ha dit...

M'agrada molt aquest vers: "aquelles que ens ensenyaren a llegir per aprendre a sospitar".

Publica un comentari a l'entrada