EMPREMTES

Tota tu, perfil de poesia, lluites contra el buit amb la paraula plena. Qui escolta? Qui et demana? Ets tu sola en la nit dels poetes. OLGA XIRINACS

diumenge, 30 de juny del 2013

COMPLIMENT A AUSIÀS MARCH

(Tomba d'Ausiàs March a la catedral de València)
Eixos caps lleidatans de pedra m’han vist passar.
Ben saben, Ausiàs, que vinc a retre’t homenatge.
Jo, dins de la supèrbia impenetrable de la catedral,
tu, adormit, a sota meua, als meus peus, a la foscor,
a la teua tomba ennegrida pel raure del temps:
la teua lluita de segles contra la mort i l’oblit.

Veig els teus versos que brollen entre les pedres senyorials
i s’evaporen en la llum trista i harmoniosa de la rosassa.
Ben saps, Ausiàs, que vinc a amerar-me de la teua presència,
que escric amb la teua mort i amb ella mor escrivint.
El pulcre silenci em parla del precari equilibri de l’amor i el temps,
dels teus poemes arrecerats en la memòria eterna de les nits.

Furtiu, un sentiment d’orgull s’esbandeix per les meues venes
i arriba curosament a la pedra per viure-hi amb la teua immobilitat.
Tu fent camí i jo desfent camí ens ajuntem en els límits dels espills,
i transgredint els eteris espais mire la freda llosa i em commou
la teua llarga i eterna solitud,
                                                  oh Ausiàs!



4 han deixat la seua empremta:

Enric Sanç ha dit...

Jesús, preciós. El poema

Príncep de les milotxes ha dit...

Molt emotiu, sentit... Enhorabona Jesús, la poesia s'escriu i predica per a qui vullga escoltar-la. No existeixen coaccions,contrapartides per a la bellesa.
Una abraçada per la teua tasca silenciosa.

novesflors ha dit...

Els seus poemes també s'arreceren a les nostres ments, a les de molts, perquè la seua poesia té una força veritablement extraordinària.

Calpurni ha dit...

Ausiàs, poeta excels, guia de les nostres lletres.
Gràcies pels comentaris i els elogis.
Salut i poesia.

Publica un comentari a l'entrada