EMPREMTES

La poesia vol ser, bàsicament, intuïtiva. JOSEP MIR

dimecres, 26 d’agost del 2020

EL MEU RETIR A LA MUNTANYA ZHONGNAN

(Imatge no identificada presa de la xarxa)

EL MEU RETIR A LA MUNTANYA ZHONGNAN


Des de la meua edat madura,
m'agrada el Tao budista.
En l'ocàs de ma vida,
decidesc viure el meu retir
al peu de la muntanya del Migdia.
Ics, quan em plau,
a fer una passejada sol,
i és un delit inefable.
Arribe fins on acaba la riera.
Assegut, contemple els núvols que neixen.
Per casualitat em trobe
amb un ancià que viu al bosc.
Xarrant, xarrant i rient
se'ns oblida el retorn.

Wang Wei
(Poeta xinés del s. VIII)
Més sobre l'autor, ací

2 han deixat la seua empremta:

M. Roser ha dit...

M'agradaria passar un temps a un lloc així de tranquil i fer unes bones passejades en solitari...
Bon vespre, Jesús.

Calpurni ha dit...

I meditar. Sería una bona teràpia per als temps que vivim.
Gràcies pel comentari.
Salut y poesía!

Publica un comentari a l'entrada